Komiteler ve Komite Toplantılarına Katılım
A- Kurumsal Yönetim Komitesi
Kurumsal Yönetim Komitesi, Hazine Müsteşarlığı tarafından yayımlanan Sigorta Şirketi ve Reasürans Şirketi ile Emeklilik Şirketlerinde Kurumsal Yönetim İlkelerine İlişkin Genelge uyarınca 2011 yılında kurulmuştur. Komitenin görevi, ilkelere uyum sağlanması için gerekli çalışmaları yürütmek, Yönetim Kurulu'na bu amaçla önerilerde bulunmak ve Şirketimizin ilkelere uyumunu izlemektir. Komite 2015 yılında tüm üyelerin katılımıyla 2 kez toplanmıştır.
Mevcut Komite Üyeleri
Dr. M. Cüneyt Sezgin
Komite Başkanı - Yönetim Kurulu Üyesi
Onur Genç
Komite Üyesi - Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Komite Faaliyetleri
Komitenin temel amacı; Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne uyum sağlanması ve bu yönde genel bir Şirket kültürü oluşturulması için gerekli çalışmaların yürütülmesi, Yönetim Kurulu'na bu amaçla önerilerde bulunulması ve Şirketimizin söz konusu ilkelere uyumunun izlenmesi olarak tanımlanmıştır.
Bu kapsamda Kurumsal Yönetim Komitesi'nin görev ve yetkileri ise şu şekilde tanımlanmıştır:
• Şirket'in Kurumsal Yönetim İlkeleri'nin eşitlik, şeffaflık, hesap verilebilirlik ve sorumluluk ilkelerine göre oluşturulmasına,
• Yönetim Kurulu ve yöneticilerin faaliyetlerini adil, şeffaf, hesap verebilir ve sorumlu bir şekilde yürütmesi için gerekli ortamın oluşturulmasına,
• Şirket tarafından iş ve işlemlerin şeffaf bir biçimde yürütülmesine,
• Menfaat sahiplerinin haklarının birbirinden bağımsız olarak korunmasına,
• Ücret politikasının belirlenmesinde Şirket'in etik değerlerinin, iç dengelerinin ve stratejik hedeflerinin göz önünde bulundurulmasına,
• Şirket tarafından pay sahipliği haklarının kullanılmasında mevzuattan, Esas Mukaveleden ve diğer Şirket içi düzenlemelerden doğan hakların kullanılmasını sağlayacak önlemlerin alınmasına,
• Kurumsal Yönetim İlkeleri Genelgesi uyarınca her yıl Mart ayında Kurumsal Yönetim İlkelerine Uyum Raporu* hazırlanılmasına, hazırlanan raporun Yönetim Kurulu'na sunulmasına ve Hazine Müsteşarlığı ile paylaşılmasına,
yönelik çalışmalar yürütmek.
*2015 yılı Kurumsal Yönetim İlkeleri'ne Uyum Raporu'na www.garantiemeklilik.com.tr adresinde yer alan Kurumsal Yönetim bölümünden ulaşılabilir.
B- Ücretlendirme Komitesi
Doğrudan Yönetim Kuruluna bağlı olan Ücretlendirme Komitesi 2013 yılında kurulmuştur. Komite 2015 yılında 3 kez toplanmıştır.
Mevcut Komite Üyeleri
Onur Genç
Komite Üyesi - Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Fuat Erbil
Komite Üyesi - Yönetim Kurulu Başkanı
Komite Faaliyetleri
• Ücretlendirme politikası ve uygulamalarının geçerli yasa ve yönetmelikler ile risk yönetimi ilkelerine uygun olarak gerçekleştirilmesi için gerekli izleme ve denetleme sürecinin yürütülmesinden,
• İcrai görevi bulunan ve bulunmayan Yönetim Kurulu Üyeleri'nin, Genel Müdür'ün ve Genel Müdür Yardımcıları'nın ücret paketlerini belirlemekten ve onaylamaktan,
• İhtiyaç duyduğunda, İnsan Kaynakları ya da gerekli göreceği diğer birimlerinden yukarıda belirtilen görev ve sorumluluklarını yerine getirmek üzere koordineli olarak çalışmaktan sorumludur.
C- Denetim Komitesi
Komite, hali hazırda icrai ve operasyonel görevi bulunmayan iki Yönetim Kurulu Üyesi'nden oluşuyor. Denetim Komitesi'nin 2015 yılında gerçekleştirdiği 4 toplantıya, komite üyeleri eksiksiz olarak katılmıştır.
Mevcut Komite Üyeleri
Dr. M. Cüneyt Sezgin
Komite Üyesi - Yönetim Kurulu Üyesi
Onur Genç
Komite Üyesi - Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı
Komite Faaliyetleri
Yönetim Kurulu'nun denetim ve gözetim faaliyetlerinin yerine getirilmesine yardımcı olma amacıyla oluşturulan Denetim Komitesi'nin temel sorumlulukları;
• Yönetim Kurulu adına iç sistemler kapsamındaki faaliyetlerin işlerliğini ve etkinliğini gözetlemek,
• Bağımsız denetim kuruluşlarının Yönetim Kurulu tarafından seçilmesinde ön değerlendirmeleri gerçekleştirmek ve gerekli görülen hallerde ilgili kuruluşların faaliyetleriyle ilgili bilgi edinmek olarak belirlenmiştir.
Bu kapsamda Denetim Komitesi'nin görev ve yetkileri ise şu şekilde tanımlanmıştır:
• İç denetim, iç kontrol ve risk yönetimi konularında Yönetim Kurulu'nun gözetim görevini yerine getirmesine yardımcı olmak,
• İç denetim sisteminin, Sigorta ve Reasürans ile Emeklilik Şirketlerinin İç Sistemlerine İlişkin Yönetmelik'te belirtilen amaç ve kapsam dahilinde yürütülmesini sağlamak,
• Teftiş Kurulu tarafından hazırlanan ve Yönetim Kurulu tarafından onaylanan Teftiş Kurulu Yönetmeliği ve yıllık iç denetim planını değerlendirmek,
• Şirket yönetiminin, iç kontrolün önemini, Şirket çalışanları ile gerektiği şekilde paylaşıp paylaşmadığını ve Şirket'te doğru bir iç kontrol kültürünün yerleşip yerleşmediğini değerlendirmek,
• İç kontrol sistemi ile uygulama hata ve eksikliklerine dair Teftiş Kurulu tarafından gerçekleştirilen periyodik ve sürece yönelik iç denetim sonuçları hakkında bilgi edinmek.